Diety i odchudzanie to codzienność każdej z nas. Ale czy znacie magiczny wpływ grejpfrutów na odchudzanie i modelowanie naszej sylwetki? Tak… dobrze czytacie 😉 Grejpfrut jest dla mnie magicznym owocem i jestem jego ogromną fanką. Poza tym, że jest przepyszny, orzeźwiający to przede wszystkim jest zdrowy i niskokaloryczny, ponieważ składa się głównie z wody. W 100 g tego owocu jest tylko 42 kcal. Grejpfrut jest bogatym źródłem witaminy C, B, E, potasu, wapń, magnez, beta-karotenu i błonnika. Owoce te wzmacniają organizm, regulują ciśnienie, wspomagają prace wątroby, działają moczopędnie, wspomagają układ krążenia, ale co dla nas najważniejsze przyspiesza przemianę materii,  dzięki temu przyspiesza odchudzanie, ułatwiają spalanie tłuszczów i oczyszczają organizm. Opóźniają proces starzenia i poprawiają urodę. Bezkonkurencyjna pod tym względem jest biała wewnętrzna skórka, więc trzeba ją polubić i przyzwyczaić się do jej gorzkiego smaku a efekty same chybko się pojawią. Grejpfrut usprawnia spalanie tłuszczów jednak nie myślcie że je spala, jedynie wspomaga. Dzięki błonnikowi który zawiera oraz wodzie z której głównie się składa daje nam poczucie sytości co wspomaga proces odchudzania.

Dieta grejpfrutowa przez lata był bardzo popularna wśród celebrytów, lecz źle wykorzystany owoc przynosił więcej szkody niż korzyści. Żywienie się tylko i wyłącznie tym owocem przyniesie szkody dla organizmu i efekt jojo.

Dziewczyny, pamiętajcie, że nie samym grejpfrutem fitnesska żyje. Najważniejsza jest zdrowa, zbilansowana dieta a grejpfruta lub pół jemy z rana na czczo lub wieczorem po kolacji dla podkręcenia metabolizmu i przyspieszenia spalania tłuszczu. Ja osobiście jadam ten owoc wieczorem, a na czczo piję szklankę wody z cytryną, która tak jak grejpfrut przynosi naszemu organizmowi nieocenione korzyści.

Woda z cytryną pita z rana przynosi najwięcej korzyści. Jej kwaskowy smak orzeźwia i pobudza lepiej niż kawa. Pijemy ją tuż po przebudzeniu, pół godziny przed posiłkiem. Dzięki takiemu nawodnieniu organizmu mamy więcej energii a witamina C w niej zawarta poprawia jędrność i nawodnienie skóry. Nawodnienie organizmu wodą z cytryną jest nawet skuteczniejsze niż sama woda dzięki zawartym w niej elektrolitom. Picie wody z cytryną podobnie jak jedzenie grejpfruta wspiera proces odchudzania. Dzięki niej nie czuje się głodu, ssania w żołądku i nie ma się ochoty na podjadanie. Picie ciepłej wody z cytryną poprawia trawienie, oczyszcza organizm, przyspiesza metabolizm i dodaje energii.

Plasterek cytryny waży ok 10g i zawiera tylko 4 kcal a woda z sokiem z cytryny przynosi nieopisane korzyści.

Jest bogatym źródłem witaminy C, błonnika, potasu, wapnia, fosforu, magnezu,

Wzmacnia odporność organizmu. Zimą pita z miodem i imbirem chroni organizm, zapobiega stanom przeziębienia,

Po nocy nasz organizm jest odwodniony i woda z cytryna pomaga usunąć z niego toksyny,

Poprawia pracę jelit,

Wspomaga i przyspiesza trawienie,

Zmniejsza uczucie głodu,

Usprawnia pracę nerek, działa moczopędnie,

Po wysiłku fizycznym pomaga uzupełnić sole mineralne i elektrolity

Odświeża oddech,

Łagodzi zgagę,

Sok z cytryny rozjaśnia skórę i nadaje jej blasku a dzięki takiemu nawodnieniu poprawia wygląd skóry.

Dziewczyny, spróbujcie same. Rano po przebudzeniu szklanka wody z cytryna a wieczorem po kolacji pół grejpfruta. Dostarczycie Waszym organizmom ogromną dawkę witamin, poprawicie prace jelit, przyspieszycie metabolizm. W przeciwieństwie do większości owoców cytryna i grejpfrut nie tuczą, zawierają śladowe ilości cukru a wprowadzając je do swojej diety zapewnicie organizmowi zapotrzebowanie i smaka na owoce.

Cytryna 2,5 g cukru w 100 g owocu

Grejpfrut 7 g cukru w 100 g owocu