Ostatnio dostałam od rodzinki taki oto prezeńcioch 🙂 Dla mnie mega fajny prezent, idealny. Od razu banan na ustach i do dzieła. Rolowanie czas zacząć!!!

Nie mogłam się powstrzymać i przy tej okazji nie napisać paru słów. Biorąc pod uwagę (do czego się przyznaję bez bicia) stanowczo przesadzam z częstotliwością treningów i jak sądzę większość z Was też, a o rozciąganiu czy rolowaniu mało kto z nas pamięta. I tu popełniamy ogromny błąd, a cierpi na tym tylko nasze ciało. Jeśli oczekujemy, że nasze katorżnicze treningi przyniosą widoczne efekty to nie możemy zapominać o odpowiednio zbilansowanej diecie, regeneracji, stretchingu  i rolowaniu. Mięśnie do wzrostu potrzebują odpoczynku, bo bez niego niestety zaczynają się kurczyć, tracą elastyczność a przecież my chcemy żeby rosły i były silne.

Roller to wałek z pianki idealnie nadający się do masażu mięśni w domu, na siłowni i sali treningowej. Rolowanie polega na naciskaniu tanek miękkich na wałek ciężarem własnego ciał. W taki sposób możemy masować pojedynce mięśnie oraz całe ich grupy. Wałek uciska mięśnie, powiezie i więzadła podczas podłużnych ruchów co powoduje wydłużanie i rozluźnianie napiętych tkanek. W sklepach możemy znaleźć różne rollery. Gładkie, z wypustkami, różnej długości, kształtu i twardości. Wszystko w zależności od tego jakie partie ciała chcemy wymasować i jaki jest nasz poziom wytrenowania.  Wałki miękkie powinny wybierać osoby szczupłe i lekkie. Osoby które dopiero zaczynają swoją przygodę z rolowaniem i mają niski próg bólu. Wałki twarde są odpowiednie dla osób, które ćwiczą już długo, mają rozeznanie w sferze masażu oraz rozbudowy tkanki mięśniowej. Rollery z wypustkami przeznaczone są dla osób, które mają świadomość, że wypustki będą wbijać się głębiej co umożliwia głębsze, miejscowe rozluźnianie ale i większy ból. Pamiętajmy tylko że nie należy masować kości i stawów. Po długotrwałym masowani tych części ciała mogą wystąpić siniaki, guzy, obrzmienia a nawet blizny.

Przyznaję, że rolowanie sprawia ból ale to dobry i potrzebny ból. Jeśli boli to znaczy że nasze ciało tego potrzebuje, a mięśnie są bardzo zbite. Ta metoda stosowana po każdym treningu lub dużym wysiłku jaki serwujemy naszemu organizmowi, pomaga zapobiec występowaniu skurczy, napięcia mięśni, zapobiega występowaniu zakwasów i bólu mięśni, który dość często nam towarzyszy. Stosowanie wałka rozluźnia mięśnie i ułatwia usuwanie z nich kwasu mlekowego. Poprawia ich kurczliwość i elastyczność, polepsza sprężystość powięzi. Pomaga zapobiegać powstawaniu stanów zapalnych.  Masaż wałkiem poprawia również elastyczność całego ciała i zwiększa zakres ruchów. Za pomocą odpowiedniego rodzaju wałka możemy stabilizować kręgosłup oraz rozkurczać bolesne dolegliwości z okolic krzyża.  Ta forma masażu poprawia krążenie, rozbijając miejsca, gdzie przepływ krwi może być utrudniony. My, kobietki cenimy go sobie za redukcję cellulitu, ujędrnienie skóry i wysmuklanie sylwetki. Możemy śmiało powiedzieć że regularne stosowanie rollera jest tak samo korzystne i pomocne jak profesjonalny masaż.

Roller to forma wspomagająca dla każdego, nie ważne jaki sport uprawiasz, ani w jakim stopniu zaawansowania. Najważniejsze że to działa i rozluźnia nasze mięśnie po wysiłku. Tak więc będąc w treningowym amoku nie zapominajmy o relaksie i wytchnieniu dla naszego ciał. Masujmy się!!!

Rollery w dłoń i do dzieła 🙂